середа, 18 жовтня 2017 р.

18 жовтня середа
Портфоліо – нова форма контролю
                                   оцінювання досягнень учнів .

м.»
Портфоліо – це колекція учнівських робіт, яка демонструє досягнення дитини за якийсь період часу. І вчитель і учень залучаються до процесу вибору зразків робіт для папки.
Папки – портфоліо – це такий метод оцінки дитини, який базується на колекції робіт учня.

Папки служать наступним цілям:
-         - сприяють поєднанню навчання і оцінювання;
-      - дають необхідну інформацію про розвиток дитини і різноманітність класної діяльності;
-        -  дають дітям змогу брати участь у процесі оцінювання їхньої власної роботи;

-   - становлять основу для оцінювання якості загальних досягнень дитини за різноманітними джерелами.

У папку досягнень учня можуть входити:
      колекція його робіт, що демонструють не тільки навчальні результати, але й зусилля, прикладені для їх досягнення, а також очевидний прогрес у знаннях та в уміннях учня порівняно з його попередніми результатами.

Основне завдання цієї форми врахування особистих досягнень – показати все, на що здатний школяр.

Педагогічний задум цієї форми оцінювання полягає в зміщенні акценту з того, що учень не знає і не вміє, до того, що він знає і вміє з даної теми і з даного предмета, у перенесенні педагогічного наголосу з оцінки на самооцінку. В папку досягнень можуть бути введені такі категорії і найменування продуктів навчально – пізнавальної діяльності:

    1)Роботи самого учня, як класні самостійні, так і домашні:
-         - прикладні проекти ( як індивідуальні, так і групові );
-         - розв’язки складних цікавих задач з даної теми ( на вибір учня);
- розв’язки задач і вправ із підручника, виконаних самостійно  понад навчальну програму;
-        - твори, власні вірші;
-         - реферати;
-         - наочність з даної теми;
-        -   копії статей із часописів і книг, прочитаних учнем з даної теми;
-        -  щоденник роботи над помилками, що виконувалася в класі і вдома;
-         - задачі, складені самим учнем з даної теми;
-         - копії текстів і файлів з інтернетівських сайтів, комп’ютерних програм і енциклопедій, прочитаних з даної теми;
-        -  графічні роботи, виконані з даної теми;
-         - опис експериментів і лабораторних робіт, виконаних учнем (як індивідуально, так і малою групою);
-         - варіанти робіт, виконаних учнями парами чи під час взаємонавчання;
-        -  копії робіт учня,  що стосуються даної теми;
-         дипломи, заохочення, нагороди з даного предмета.
         2) Замітки вчителя, однокласників, батьків.

Дані папки досягнень дають більш-менш повне уявлення про те, що може бути свідченням зусиль, досягнень і прогресу в навчанні даного учня з даної теми (розділу, предмета).

Кінцева мета цих папок — доказ прогресу в навчанні за результатами, за затраченими зусиллями, за матеріалізованими продуктами навчально –пізнавальної діяльності.

«У незвичайну папку кожен із нас,
Свої учнівські роботи вкладає,
Цікаві завдання, малюнки, вірші у ній зберігає,
Цю папку – портфоліо ми називає"

                                                

Немає коментарів:

Дописати коментар