Будьмо знайомі!


Вітання!


"Учительська доля - омріяна доля.
 І я не жаліюсь на скруту і болі,
 На труднощі нашого з Вами буття.
 Учительська доля - моє це життя"
                              
Привіт. Рада бачити Вас на цьому сайті.
Мати свій блог зараз дуже модно. От і я, вирішила завести свій блог. А оскільки, працюю вчителем початкових класів, тому назвала цей блог “Блог вчителя початкових класів
Слово “блог”, передбачає публікацію усіх матеріалів на сайті однією людиною, але у моєму випадку це зовсім не так. Оскільки, опублікувати матеріали на цьому сайті, може кожен. А тому сподіваюсь, що в майбутньому цей блог вчителя, переросте у повноцінний портал для вчителів. Де можна буде знайти усе що тільки захочете.
Мета цього блогу – об’єднати зусилля вчителів, для підвищення ефективності навчання і виховання дітей, надання практичної допомоги вчителям та батькам у плануванні роботи з навчання та урізноманітнення вільного часу школярів.
На сайті ви зможете знайти цікаві розробки уроків, сценарії позакласних заходів, пам’ятки, методичні розробки, презентацій до уроків, загадки, вірші, пісні та фонограми для проведення різних заходів, посилання на підручники, довідники, словники, та багато іншого цікавого та корисного матеріалу до уроків. Хочу також зазначити, що усі матеріали, які розміщені на сайті, можна легко завантажувати на свій комп’ютер без обмеження швидкості та нав’язливої реклами. Також багато матеріалів таких, як наприклад: презентації, підручники ви можете переглядати онлайн прямо на сайті.
Сподіваюся, Ви знайдете тут для себе щось цікаве та корисне.

Запрошую до співпраці!

Запрошую вчителів, батьків, педагогів дошкільної освіти, психологів безкоштовно публікувати свої авторські розробки на цьому сайті.
На сайті публікуються презентації, уроки, практичні, лабораторні, контрольні роботи, тести, поурочне і тематичне планування по шкільних предметах, розробки позакласних заходів, дошкільної освіти і інші матеріали для вчителів, учнів та батьків.
Думаю ви неодноразово знаходили корисну інформацію у мережі Internet. Але це стало можливим лише завдяки тому, що хтось поділився цією інформацією і розмістив її у вільному доступі для усіх.
Пропоную і вам зробити добру справу та поділитись вашими власними розробками з іншими людьми на нашому сайті. Окрім того, інші люди будуть дуже вам вдячні, за публікацію вами, власного матеріалу в мережі Інтернет.


                                                      
Макарчук Алла Володимирівна

Місце роботи: НВК №1 м. Немирова.
Посада: вчитель початкових класів
Освіта: вища, закінчила Уманський державний педагогічний інститут у 1990 р.
Спеціальність: педагогіка і методика початкового навчання
Стаж роботи: 33 роки
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії
Звання: вчитель-методист
Курси: 2013 р., Вінницький ОІ ПОПП зі спецкурсом «Сходинки до інформатики»



Проблема, над якою працюю:  «Розвиток пізнавальної активності молодшого школяра як складової реалізації їх творчого потенціалу у школі І ступеня»
Моє педагогічне кредо: «Тільки той має право навчати інших, хто постійно вчиться сам»

Моє життєве кредо: «Мети досягає той, хто її прагне»

Мої професійні плани: іти в ногу з часом, узагальнюючи досвід найкращих педагогічних ідей, збирати оригінальні вчительські знахідки, професійні секрети, практичні приклади колег і опробовувати їх на власному досвіді; вчитися постійно, щоб не відчути себе викинутим за борт сучасного життя, шукати нові підходи до навчання і виховання, використовуючи у своїй практиці новітні досягнення науки, психології, техніки, медицини, спрямовуючи свою працю в русло постійного творчого пошуку.

               

Покликання бути вчителем

У лікаря – клятва Гіппократа. У солдата –присяга. А яку клятву дає учитель, який обирає свій шлях – служити людям ? Чому стають вчителями?

Чому я серед всіх професій для себе обрала професію вчителя початкових класів?

Ще з дитинства мріяла стати вчителем. Мені подобалось передавати свої  дитячі знання друзям, відчувала, що вони мене розуміють. Усі свої шкільні роки ця мрія не покидала мене. Мрія здійснилася і  вже 33 роки я працюю вчителем початкових класів  і своїй професії ніколи не зраджувала.

Я  з гордістю думаю про себе: Я - УЧИТЕЛЬ.

Кожний раз, коли до мене приходять першокласники, дуже хвилююся, бо розумію, що повинна не тільки сформувати у дітей певні знання,  вміння та навички, а й розкрити здібності кожного, бо ще Сократ говорив: «У кожної людини сонце, тільки дайте йому світити».

 Для усіх моїх маленьких учнів я  намагаюся бути не тільки  першою вчителькою,  а й другою мамою, знайти «ключик» до серця кожного .

Мені цікаво все із моїми учнями: радіти, інколи засмучуватися разом з ними, давати їм поради.  А вони віддають мені свою любов і повагу. Мої учні дуже багато читають і знають. Цими знаннями залюбки діляться з однокласниками та зі мною. За це я їм вдячна.

Так, професія вчителя забирає багато сил та життєвої енергії. Інколи дивуєшся – звідки  ми, вчителі ,беремо сили, щоб бути одночасно і вихователем, і педагогом, артистом, скульптором, батьком та матір’ю для своїх учнів? Яким же невичерпним має бути наше натхнення!

 Дуже точно і влучно на це питання дає  відповідь відомий письменник С.Л. Соловейчик: «Він артист, але його слухачі та глядачі не аплодують йому. Він скульптор, але його праці ніхто не бачить. Він  - лікар, але його пацієнти рідко дякують йому за лікування та далеко не  завжди  хочуть лікуватися. Де ж йому взяти сили для  щоденного натхнення? Тільки в самому собі, тільки у свідомості величі своєї справи ».  Отже, професія вчителя - це і труд, і покликання.          

 За своє життя я не створила собі жодного ідеалу, але вважаю, що у кожної людини мають бути цінності. Для мене святим є сім’я, мої донечки, та онучата, добре ставлення та любов до людей.

 Усе в житті починається з любові. У ній народжується краса, гармонія,  лад,  єдність.  Любов  —  радість,  любов  — джерело натхнення. Тому основним моїм принципом є ЛЮБИТИ: любити життя, любити людей, любити свою професію.  Потрібно відкривати своє серце і душу для  близьких і рідних,  для  друзів, творити добро на  землі. Потрібно будь-що залишатися людьми, бо це мистецтво щонайвище в світі.

 Усе починається з любові. Наш шлях і вродження життя,який пройти ми всі готові,аж до кінця, без вороття.

 Я ніколи не забуду свою першу альма-матер. Я ціную те, що багато  моїх  учнів стали студентами педагогічних вузів і працюють на вчительській ниві.

 Найбільша моя цінність – міцна родина, надійний чоловік, щастя  та успіхи моїх дітей, мій колектив, в якому я працюю вже 22 роки.

Заходжу в клас сьогодні наяву

 І бачу очі, сповнені надії,

І світлом цим окрилена живу.

Хай не міліє знань ясна криниця,

Хай засівають ниву сіячі

Розумним, добрим, вічним, променистим!

 В руках у нас – майбутнього ключі!

За час роботи було багато як радісних моментів, коли я гордилася, що я – Учитель, так і розчарувань у професії. Однак, розумію: якщо хоч одна дитина з вдячністю згадає мої уроки, моя праця не буде марною.



Мій досвід


 Тема досвіду:  Розвиток пізнавальної активності молодшого школяра як складової реалізації їх творчого потенціалу в школі І ступеня»
Об’єкт досвіду: Макарчук Алла Володимирівна, учитель початкових класів вищої кваліфікаційної категорії, стаж роботи 33 роки, закінчила Уманський державний педагогічний інститут ім. П.Г.Тичини в 1990 р.
Адреса досвіду:  НВК №1 м. Немирова,  вул. Некрасова, 2 тел. 2-26-15.
Досвід вивчався: у 2011 – 2012 роках методистом РМК Зозулею Л.В.
Актуальність досвіду: Державні освітні програми передбачають докорінне реформування концептуальних засад освіти і спрямування зусиль на розкриття таланту і розвиток творчого мислення молодого покоління. Реформування системи освіти має на меті також зменшення навантажень, що негативно впливають на дитину та її психіку. Дослідження свідчать, що загальне навантаження нервової системи учня і в школі, і вдома дуже велике. Це призводить до гіподинамії, порушення травлення, скорочення тривалості сну і відпочинку, отже, до фізіологічного неблагополуччя. Нагромаджені протягом року несприятливі порушення в організмі дитини можуть спричинити хронічні захворювання, нервово – функціональні та психічні розлади, а зокрема, блокуватиме розвиток таланту. 
Актуальність проблеми зумовлена ще й тим, що емоційний інтелект є однією з головних складових у досягненні максимального успіху в житті та відчуття щастя. Якщо в ХХ столітті в дипломатії, управлінні та бізнесі важливим був логічний інтелект, то в ХХІ столітті, коли процес глобалізації охопив усі сфери життя, актуальним є емоційний інтелект і пов’язані з ним форми практичного і творчого інтелекту. 
Провідна педагогічна ідея досвіду: Досвід направлений на створення умов, у яких дитина вчиться перш за все зрозуміти самого себе і своє місце у колективі, своє значення у взаємодії з учителями і учнями. Їй надається допомога у пошуку власних ресурсів, ствердженні віри в себе, свої можливості і сили у подоланні шкільних труднощів. Тоді дитина в школі буде пізнавати не тільки зовнішній світ, а й самого себе. В цій гармонії шкільна стежина буде успішним і радісним початком широкої та успішної дороги життя. 
Створення психологічного комфорту є одним із найвагоміших засобів розв’язання мети діяльності – вміння вчитися. Психологічний комфорт - це відчуття суб’єктивного благополуччя, можливість реалізувати свої бажання і потреби, адекватне усвідомлення себе в контексті сьогодення, має емоційне забарвлення. 
Технологія досвіду: Щоб дитина почувала себе комфортно і захищено, вчитель прагне з перших днів її у школі створити таке освітнє середовище та атмосферу, які б сприяли активній пізнавальній діяльності. Спираючись на передовий педагогічний досвід та власні спостереження, вона дійшла до висновку, що піднесений настрій є необхідною умовою успішної навчально-пізнавальної діяльності учнів. Систематично проводяться ранкові зустрічі, які створюють атмосферу довіри, взаєморозуміння, позитивний піднесений настрій, налаштовують колектив на подальшу роботу, дають змогу відчути впевненість у собі, розкривають у дитині яскраву особистість, навчають поважати інших, прислухатися до чужих думок. Адже для психічного здоров’я дитини важливим є і психологічний клімат у класі. Духовному становленню особистості, розвитку почуттів, сприяють і уроки рідної мови. Вчитель прагне , щоб діти говорили і мислили на незвичайні теми, не боялися відповідати на нестандартні запитання. Важливо також те, щоб вони розв’язували складні проблемні ситуації, фантазували, розуміли закономірності. Тому на уроках використовуються різні види творчих завдань (встановити зв'язок між предметами, знайти причину подій, уявити наслідки подій, оцінити подію різнобічно, вміти знаходити образи, виявити співчуття). Розвитку творчого мислення сприяють і уроки математики , на яких дітям показується їх необхідність, зв'язок із життям, з практичною діяльністю. Кожна вправа підручника доповнюється завданнями, які вимагають від учнів залучення фантазії, нестандартного підходу, необхідності сформулювати свою думку, щоб вона була доступна і зрозуміла всім присутнім. Наступний крок – це безпосереднє спілкування з природою . Це уроки мислення серед природи, під час яких діти вчаться спостерігати за довкіллям. Такі уроки розвивають дитячу спостережливість, яка тісно пов’язана з багатьма якостями особистості. Вона поєднує у собі допитливість, цікавість, увагу, уміння бачити взаємозв’язки і в той же час народжує ці якості, робить їх більш досконалими .
Результативність досвіду: Учні вміють легко і вільно висловлюватися, аналізувати, аргументувати думки; навчилися складати змістовні тексти, писати гарні твори; перестали сумніватися, почали творчо розкриватися,на все дивляться впевненіше, оптимістичніше. В очах дітей горить вогник цікавості, радості, надії. А це і є головною метою кожного творчого вчителя.
Результативність районного конкурсу знавців української мови ім. Петра Яцика:
 2011-2012 н.р. Корж Софія – І місце, Вдовиченко Вікторія – ІІ місце.
” 2012-2013 н.р. Богатир Марина - І місце,  Корж Софія – ІІІ місце.
Рекомендована література за проблемою досвіду:
Лозова В.І. Пізнавальна діяльність школярів. - Харків: вид-во ХДУ, 1990. -48с.
Савченко О.Я. Розвиток пізнавальної самостійності молодших школярів.-К.: Радянська школа, 1982.-175с.
Савченко О. Я. Сучасний урок у початкових класах. - К.: Магістр-5,2007.-255с.
Галендей Г. Роздуми про шляхи розвитку творчих здібностей і обдарованості учнів.- Початкова освіта, 2001. - №15. 
Гарнець О.М. Гнучкість мислення та його розвиток у школярів. М.,1979.
 Клименко В. Умови творчого розвитку особистості.- Завуч, 2003. - №33. 
Косоротова Ю. Розвивайте мовленнєву творчість дітей.- Обдарована дитина, 2000. – №3. 
Мартинюк Л. Становлення творчої особистості молодшого школяра.- Початкова школа, 2002. - №10. Харишин О. Розвиток пізнавальних інтересів учнів. Активізація розумової діяльності. - Початкова освіта, 2001. - №15. 
Чорна Л.Г. Психологічне забезпечення розвитку творчих здібностей учнів. - Обдарована дитина, 2001. - №5.



Класифікація вчителів

 «Учитель Всезнаючий»
Натхненний, захоплений, знаючий все і нічого достеменно. На уроці може розповідати про будь-що, а здобуття знань з предмета залишати репетиторам, батькам чи ,зрештою самим учням. Діти його обожнюють – за відчайдушність, за несподівані і не раховані оцінки для підняття, для посмішки, для… Його учні шумлять на уроці і в житті, мають смак до знань взагалі, але не до напруженої систематичної роботи, люблять  щось «вчудити» і свого чудернацького педагога.

 «Учитель-педант»
Все по поличкам. Кого опитати – записано, з ким поговорити – помічено, що задати – продумано і викладено. Суворий і справедливий. До інновацій ставиться спокійно. Все нове завше конспектує. Користується авторитетом, спокійний, діловитий, відповідальний. Дітям дає лише точні знання. Підтримує рівні і строгі стосунки з батьками учнів. До зборів готується, як і до уроків:точно, відповідально, об’єктивно.

 «Учитель-творець»
Знає дітей, готує з них учасників предметних конкурсів, разом з ними допізна засиджується в школі, захоплює своїм предметом. На відкритих уроках діти від душі вболівають за вчителя і намагаються виглядати гідно. Звідусіль привозить професійні новинки і впроваджує їх. Щороку пише нові конспекти уроків. З задоволенням ходить з дітьми на екскурсії і в походи, організовує наукову, пошукову, проектну діяльність учнів

 «Учитель-мученик»
Щодня, щовечора страждає, готуючись до уроків, страждає від їх кількості, від безлічі вимог яким треба відповідати. Тягнеться до холодильника, телевізора і ліжка. Зранку тремтить в очікуванні перевірки, обіцяє собі стати зрештою зіркою педагогіки чи якоїсь іншої сфери людської діяльності і нарешті отримає гідну платню

«Учитель-Метр»
Для кожної паралелі складає авторську освітню програму, тести, термінологічний диктант, навчальні ігри, розробляє систему технічних засобів, наочність: готує презентації, предметно-значимі проекти, створює власну систему мотивації до свого предмета. Навіть ті, хто не бажає вчитися, ставляться до нього зповагою. Гарною оцінкою пишаються і пам’ятають все життя.
 «Учитель-нігіліст»
Навчальний процес будує на самостійному пошуку інформації учнями. Задає багато, підручником не користується, невстигаючих зневажає, вимагає покарати, відрахувати іт.д. Планів не здає, класного керівництва не бере. Перед батьками учнів смакує їх недоліки і порушення, про успіхи – без оптимізму. Колективні свята ігнорує. Батьки прагнуть, щоб дитина вчилась саме в цього вчителя, що знання дає, порушувати дисципліну не дозволяє, його учні підтягуються, стають серйознішими.

 «Учитель-нарцис»
На уроках схожий на диригента чи співака: дослуховується тембру власного голосу, слідкує за своїми позами. На словах всіх підтримує. Не переймається роздумами про методичний супровід предмета, забуває ставити оцінки, з задоволенням пояснює новий матеріал, бо має нагоду продемонструвати себе. Від педагогічної праці його нудить.


Думки про вчителя

1.Професія від Бога одна - Вчитель. Всі решта - від вчителя.

2.Учитель не професія - це доля.

3.Учительська зарплата - це маленька винагорода за професійну шкідливість. А де ж сама зарплата?

4.Навіть у найпохмуріші часи учитель має залишатися оптимістом.

5.Вища мета вчителя - врятувати мрію учня.

6.Учитель нічого не виробляє, крім майбутнього.

7.Найважче для вчителя - вибрати собі нове життя після останнього для нього дзвоника.

8.Що б не придумали в Міністерстві - у клас заходить учитель.

9.Ніякі технології не змінять головного: учитель повинен заходити в клас з посмішкою і кожен урок починати по-новому.

10.Якщо ми хочемо, щоб учитель любив учня, необхідно, щоб хтось любив учителя!

11.Якщо вчитися потрібно для того, щоб добре жити, то всі вчителі - неуки.

12.Справжній учитель той, хто, знаючи старе, вчить новому.

13.Клас - це вже не стіл і лави, це місце, де повинна народжуватися думка, де один одного поважають і люблять. Ніякі технології, прилади та методи не замінять теплого слова, співчутливого погляду і дружнього рукостискання.

14.Чому не можна бути одночасно веселим, багатим, здоровим і вчителем!

15.У вчителя одна надія - учні.



Робота педагога: плюси і мінуси

До плюсів роботи відноситься її затребуваність. Також її можна назвати цікавою і корисною. Якщо вам подобається проводити час з дітьми, вчити їх і вчитися разом з ними, вам ця робота сподобається.
Маючи диплом педагога, ви зможете підробляти репетитором. Це один з найпоширеніших способів заробітку сьогодні. Навіть якщо ви з якоїсь причини залишитеся без роботи, репетиторство буде приносити гроші. А послуги репетитора затребувані - бажаючих достатньо.
Бувають ситуації, коли педагоги відправляються в поїздки разом з дітьми (на відпочинок, оздоровлення), беруть участь в екскурсіях. Тобто з'явиться можливість побувати в цікавих місцях, не витративши на це великі гроші.

Мінуси у даній професії також є, їх немало. До них відноситься невисока зарплатня (якщо мова йде про державні навчальні заклади). Якщо педагогу вдається потрапити в приватний заклад, у нього з'явиться можливість більше заробити.
Робота педагогом призводить до втоми. Доводиться постійно вести уроки, розмовляючи цілими днями, о це важко. Плюс до цього додаються різні заходи (відкриті уроки, конкурси, батьківські збори), що вимагають додаткової підготовки і часу. Специфіка професії така, що доводиться присвячувати себе їй повністю. Коли закінчуються заняття, педагог не забуває про них до наступного дня, а готується до наступних. Іншими словами, робота займає його особистий час.
Вважати, що у педагогів довша відпустка, помилково. Коли учні перебувають на канікулах, педагог повинен відвідувати навчальний заклад, де у нього є робота - привести в порядок класи, наприклад. До речі, оскільки педагог відносно вільний тільки влітку, то і відпустка його припадатиме на цю пору року. В інший час шанси відпочити мізерно малі. І навіть лікарняні видають педагогам рідко, оскільки їх відсутність гостро відчувається робочим колективом.
Робота педагогом здатна стати рутиною, тому вам доведеться шукати творчий підхід. Будь-урок стане цікавим, якщо провести його неординарно. Можна сказати, що любов ваших учнів та їх успішність багато в чому будуть залежати саме від вас. Тому важливо пам'ятати про свою відповідальність. Адже іноді діти відчувають відразу до предмета тільки через те, що не злюбили вчителя.
Педагоги, які мають певний досвід, стверджують, що їхня професія стала для них стилем життя. Це спосіб мислення, при якому стаєш другом і наставником для дітей. Якщо ви готові до цього, сміливо вибирайте даний шлях.

« Учителем не кожен може бути,

  Не кожне серце вміє говорить…

  Учитель лише той, хто вміє чути,

  Окрилити, навчити і любить.

  Тендітну душу ласкою зігріти

  І добротою ниву засівать,

  Безмежно, щиро цілий світ любити

  І дітям усього себе віддать.»



1 коментар: