Готуємося до К/Р

    
Письмовий діалог.
(перевірка буде здійснюватися 8 жовтня в зошитах для К/Р)



У учнів 4 класу розивається закріплюється і вдосконалюється вміння і навички діалогічного мовлення.

Як скласти діалог з української мови

Діалог – це різновид прямої мови, який має свої специфічні особливості:
1. При діалозі відбувається обмін інформацією між двома(власне діалог) чи декількома (полілог) учасниками розмови.
2. Кожне висловлювання учасника в діалозі називається реплікою.
3. Учасники діалогу почергово обмінюються репліками у форматі запитання/відповідь, ствердження/заперечення, ствердження/уточнення.
4. Найчастіше на письмі кожна репліка пишеться з нового рядка, з великої літери, перед нею ставиться тире.
5. Мова драматичних творів являє собою діалог (полілог), перед репліками ставиться ще ім’я дійової особи, якій вона належить.
6. Граматичною особливістю діалогічного мовлення є переважне вживання неповних речень, адже більшість інформації відома учасникам розмови з попередніх реплік, обставин розмови та позамовної ситуації.


У процесі навчання четвертокласників збільшуються вимоги до обсягу діалогів (5-6 реплік), розширюється їх тематика.

Орієнтовні теми діалогів
1. Розмова по телефону.
2. Мої канікули.
3.Знайомтво.
4. В аптеці.
5.На прогулянці в парку.
6. Бесіда з татом.
7. Розмова з молодшою сестричкою.
8 Розмова про прочитану книжку.
9. Розмова однокласників.
10. Розпитування по темі "Сонячна система. Сонце. Зорі"
11.Краплинка і травинка.
12.Зустріч з Феєю.
13. Метелик і Квіточка або Хмаринка і Квіточка.
14. Будяк і Троянда.

Приклади діалогів з української мови

Розмова з молодшою сестричкою.

- Павлику, я читала оповідання і зустріла слово "доба". Що воно означає?
- Доба - це день і ніч разом Вона триває 24 години. Взимку день коротший від ночі, а влітку - набагато довший, ніж ніч.Але завжди разом вони тривають 24 години.
- А чи бувають день і ніч однаковими?
-Так. Це буває двічі на рік.
- Коли це буває?
Це буває 23 вересня і 21 березня.
-А скільки місяців у році?
-Катрусю, рік має 12 місяців.
-Дякую, Павлику, що ти так гарно пояснив.

Розмова з татом.

- Оленко, що тобі подарувати на Новий рік?
- Мобільний телефон. А тобі?
- А мені глобус.
-Що таке глобус? Покажи мені його.
-Це модель Землі. Вона, як і Земля має форму кулі.
- А хто довів, що Земля має форму кулі?
-Вперше це довели іспанські мореплавці.За три роки важкого плавання експедиція під командуванням Магеллана обігнула Землю і повернулася до рідних берегів.
- А нам вчителька розповідала, що Юрій Гагарін вперше у космосі побачив Землю.Круглу, голубу, оповиту хмарми.
- Так - він перший космонавт у світі. А першим українським космонавтом став Леонід Каденюк.
- А як вивчають космос тепер?
- За допомогою телескопів, штучних супутників та міжпланетних космічних станцій.
Тату, ти мене так зацікавив.
- Тоді давай прочитаємо з енциклопедії про історію глобуса.

Розмова однокласників.

-Тобі доводилося бувати в Карпатах?
-Так. Минулого літа я відпочивав там з батьками.
-Чи піднімалися ви на найвищу вершину Карпат?
-Так. Ми піднімалися на Говерлу. Це незабутні враження.
-Що ще вразило тебе?
- Гірські луки - полонини, вкриті, немов килимом, пахучим різнотрав*ям.
-Чи бачив ти рідкісні рослини?
-Звичайно. Це - тис ягідний, ялиця біла.
-Я читав, що в Карпатах багато струмків і бурхливих річок.
- Гірські річки дуже швидкі і красиві. Ми зробили багато фотографій із краєвидами Карпат. Запитай у батьків дозволу і приходь до мене. Ми разом переглянемо ці фото.
-Дякую. Обов*язково прийду. До побачення!

Сонячна система. Зорі.
-Наталочко, подивись які маленькі вогники виблискують на небі!
-Ні, Андрійку, це не вогники, а зорі.  А зорі - це космічні тіла.
-А чому одні зірки червоні, а інші жовті, білі, блакитні?
- Колір зірки залежить від температури її поверхні. Червоні зірки - холодні, жовті - гарячі. А найяскравіші зірки - блакитні, їх температура на поверхні - 30 тисяч градусів.
- Давай почекаємо поки хоч одна зірочка впаде з неба , і я візьму її в долоньки.
-Ні, братику, такого не станеться, бо зоря - це велетенська розпечена куля.
-А чому вони такі маленькі?
- А тому що знаходяться далеко від Землі.
-А звідки ти про це знаєш?
-Я це все вивчала на уроках природознавства.

Розмова про прочитану книгу.
-Олеже, яку книгу ти прочитав?
-Я прочитав книжку про пригоди Тома Сойєра.
-Я теж читав. Її написав Марк Твен.
-Мені сподобалась історія про те, як хлопчик фарбував паркан.
 Тобто як він зумів примусити фарбувати його всіх своїх друзів.
 -А мені більше сподобалася пригода в печерах, коли Том і Беккі заблукали.
-.................................................................................
-............................................................................... 
                                            Знайомство
- Привіт! Здається ти ходиш до тієї ж музичної школи, що й я. Я бачив тебе декілька разів. Мене Сашком звуть, давай знайомитися!
- Так, я теж тебе бачила. Я Олена. Я вчуся на фортепіано, а ти, мабуть, на гітарі?
- Так! Як ти здогадалася?
- Так от вона в тебе за плечима!
- А, вірно! Яка ти жартівниця! Тобі подобається музика?
- Зараз – дуже! А спочатку мене батьки змусили займатися, я не хотіла. Тепер я їм дуже за те вдячна. Я вважаю, музика – моє призвання!
- Нічого собі! Так ти щиро захоплюєшся музикою! Мені подобається, коли люди люблять те, що вони роблять.
- Дякую!.......


Такі діалоги демонструють інформованість дитини у питанні, яке обговорюється.

        



 Готуємось до контрольної роботи з математики
        Зразки контрольна робота № 1 


                                   Варіант І
1. Обчисли
309 + 478       209 * 4         899 - ( 542 + 83)         1 кг : 5
781 - 257        348 : 3          316 - 240:3                  1м - 1 см

2. Розв'яжи задачу
  За 7 хв автомат наповнює 350 пакетів молока. Скільки пакетів напонить автомат за 5 хв?


3. Накресли відрізок АВ завдовжки 72 мм. Познач на ньому точку М, щоб довжина відрізка АМ дорівнює 1/3 довжини відрізка АВ.
                                     
                                           Варіант ІІ
1. Обчисли
542 + 264           243* 4          780 -(557  +62)         1 т : 5
790 - 365            207 : 3          965 -720 : 8          1км - 305 м

2. Розв'яжи задачу
   У 3 однакових мішках 180 кг борошна.  Скілки таких мішків потрібно, щоб розфасувати 360 кг борошна?


3. Накресли відрізок СД завдовжки 65 мм. Познач на ньому точку М, щоб довжина відрізка СМ дорівнювала 1/5 довжини відрізка СД.

                                  Варіант І

1. Обчисли

547 +353        247 * 4         651 : 3 + 73          1 м : 4

565 - 308       108 * 6           204 : 6 - 34           1кг - 310г


2. Розв'яжи задачу

  У цистерні було 750 л молока. З неї відлили молоко у 7 бідонів по 34 л у кожний. Скільки літрі молока залишилось в цистерні?


3. Накресли відрізок КМ завдовжки 96 мм. Познач на ньому точку А, щоб довжина відрізка КА дорівнює 1/4 довжини відрізка КМ.


                               Варіант ІІ

1. Обчисли

568 + 333           248 * 4          756 : 6 + 16          1 кг : 5

647 - 208             109 * 8          301 : 7 - 43           1м - 1 см


2. Розв'яжи задачу

   Школярі зібрали 322 кг винограду. У шкільну їдальню вони відвезли 350 кг, а решту винограду поклал в ящики по 8 кг у кожний Скілки потрібно було ящиків?


3. Накресли відрізок КМ завдовжки 72 мм. Познач на ньому точку М, щоб довжина відрізка АМ дорівнювала 1/3 довжини відрізка АВ.

               




з української мови 21 вересня

ПИСЬМОВИЙ ПЕРЕКАЗ.

Прочитай текст. Склади до нього план.

Вовк і чапля.
        Ішов голодний вовк. Він бідний так їсти хотів, що аж в очах йому чорніло.Ішов він, аж гульк - чапля стоїть
Підкрався вовк тихенько та - хап її!
Бачить чапля, що непереливки їй, та й каже:
-Дозволь мені, вовче, хоч перед смертю потанцювати.
Вовк подумав, що шкоди від цього не буде, і дозволив.
- Танцюй коли хочеш, тільки швидше, а то я їсти хочу.
Чапля перед ним із ноги на ногу перескакує - танцює наче.. Скаче, а сама потрішки вбік відходить.. А коли відійшла вже далеченько, знялась та й полетіла.
Вовк подивився їй услід тай говорить:
- І нащо мені ті танці здалися, коли я їсти хочу!
                                         ( З народного)

План.

Перекажи текст за планом. Переказ запиши.





2 КЛАС


ПІДГОТОВКА ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ    
Природознавство

Дорогий  Другокласнику!
                   Пропону Тобі контрольну роботу з природознавства. У  роботі є різні завдання. Одні здаватимуться тобі легкими, а інші – важкими. Намагайся відповісти на усі запитання – як на прості, так і на складні.
У кожній роботі є завдання, до яких пропонується три варіанти відповідей, позначених буквами. Обведи кружечком ту букву, що відповідає правильній відповіді, як це зроблено у прикладі.
 Скільки становить тривалість доби?
                    А      12 годин
                             24 години                                
                   В       6 годин
         Якщо вважатимеш, що Ти спочатку обрав неправильну відповідь, охайно закресли її  і познач правильну. Таке виправлення не впливатиме на Твою оцінку.
У кожній роботі також є завдання, у яких Тобі потрібно записати коротку відповідь у спеціально відведеному для цього місці, в інших – повне розв’язання або пояснення своєї відповіді.
         Не забувай перевіряти виконані завдання.
           Записи роби охайно.
Зичиу  тобі  успіхів !

І. Завдання1- 5   з вибором однієї правильної відповіді
1.     Обери рядок, у якому записана ознака неживої природи навесні
А  Сонце дедалі вище піднімається над горизонтом
Б  тварини прокидаються від зимової сплячки
В  день стає коротким

2.  У якому рядку властивості повітря записано правильно
А  прозоре, безбарвне, має запах
Б  прозоре, безбарвне, не має запаху
В  прозоре, білого кольору, не має запаху

3.  Обери рядок, у якому зображено ранньоквітучу трав’янисту рослину нашої місцевості
А                                              Б  
   В  
            4.         Обери рядок, у якому записано причину прильоту птахів
            А         прихід весни
            Б         танення снігу
            В         поява необхідного корму

5. У сонячну погоду протягом дня дерево відкидає тінь різної довжини,  як показано на рисунку внизу. Обери рисунок,  на якому зображена  тінь відповідає полудню ( 12 годині дня)

А   

 Б    
В   
ІІ. Завдання 6  -    з вибором декількох  правильних  відповідей.
6.  Проаналізуй твердження. Вибери серед них два, які  б  ти  відніс до заходів щодо  охорони живої природи ранньою весною
А         Виривай підсніжники і роби з них букети.
Б         Не бійся брати в руки  пташенят.
В         Не руйнуй пташиних гнізд.
Г                  Галасуй у лісі.
Д         Не бійся підходити близько до пташиних гнізд.
Е         Не руйнуй мурашники.

ІІІ. Завдання 7  -    на встановлення відповідності.
7.           Встанови зв'язок у живій та неживій природі
А   Сонце вище піднялося над небосхилом                       1.  з дна водойм піднялася риба
Б   зійшов сніг                                                                          2.   появилися комахи
В   скресла крига                                                                     3.   з’явилися  первоцвіти










ІV. Завдання 8 - 10 відкритої форми з короткою відповіддю.
8.           Розглянь малюнки. Запиши назву сторони горизонту, на яку вказує відповідна ознака,  у відведеному для цього місці.






9.           Наведи два приклади весняних робіт людей на городах нашої місцевості .
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
10.  Зафіксуй результати власного спостереження за погодою за вікном  у день, коли ти виконуєш контрольну роботу. Впиши їх у відповідні колонки таблиці, використавши відомі тобі спеціальні позначення.
стан неба
опади
інші явища




11.                        Розглянь малюнок. Опиши за ним трьома реченнями красу природи навесні та позитивні емоції, які вона викликає у тебе. Пиши грамотно.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Варіант І
1.     Весняні місяці - це:
а) грудень, січень, лютий;
б) березень, лютий, травень;
в) березень, квітень, травень.   1б.
2. Чого не можна побачити навесні :
а) скресає крига на водоймах;
           б) день стає коротше, ніч довшає;
в) розпускаються бруньки на деревах і кущах.2б.
3. Визнач весняні явища в природі: 2б.
           а) комахи просинаються;
           б) у птахів – пора гніздування;
           а) впадають в сплячку ведмеді, їжаки, кажани.             
4. З’ єднай стрілками частини правильних тверджень:2 б.

відновлюють сокорух і починають зеленіти
 

Ведмідь навесні


просинається від зимової сплячки
 

Ластівка навесні


будує гніздо і висиджує пташенят
 

Дерева  навесні


5.Підкресли назви весняних першоцвітів:тюльпан, бузок, первоцвіт, айстра, пролісок, сон, крокуси.                                 2 б.
6. Чому пташки повертаються із вирію не всі разом?
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________3 б.

Бажаю успіхів!

Природознавство, 2 клас
Контрольна робота № 1
Варіант ІІ
2.     Які місяці не є весняними:
а) грудень, січень, лютий;
б) квітень, березень, травень;
в) березень, квітень, травень.   1б.
2. Що можна побачити навесні :
а) скресає крига на водоймах;
           б) день стає коротше, ніч довшає;
в) розпускаються бруньки на деревах і кущах.             2б.
3. Визнач весняні явища в природі:   2б.
           а) гніздування птахів;
           б) прилітають омелюхи, снігурі, шишкарі;
           а) цвітіння рослин.             
4. З’ єднай стрілками частини правильних тверджень:2 б.

відновлюють сокорух і починають зеленіти
 

Їжак  навесні


просинається від зимової сплячки
 

Жайворонок  навесні


будує гніздо і висиджує пташенят
 

Рослини  навесні


5.Підкресли назви весняних робіт людей:збирання урожаю, культивація (орання) землі, засівання, засушування насіння, висаджування саджанців.                                 2 б.
6. Чому місяці  травень і червень вважаються найважливішими для тварин?
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________3 б.
Бажаю успіхів!





ПІДГОТОВКА ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ    
«Арифметичні дії множення і ділення»
Березень

1. Математичний диктант (для обох варіантів).
Знайти:
• добуток чисел 2 і 8;
• суму чисел 2 і 9;
• різницю чисел 14 і 2;
• частку чисел 18 і 2.

1 варіант
2. Задача.
Тато зібрав 2 кошики яблук по 9 кг кожний і  5 кг груш. Скільки всього кілограмів фруктів зібрав тато?
3. Обчислити.
4. Порівняти.

2 варіант
2. Задача.
Мама купила 2 голівки капусти по 3 кг кожна і 5 кг моркви. Скільки всього кілограмів овочів купила мама?
3. Обчислити.
4. Порівняти.

Тривалість виконання перевірних письмових робіт: 
у 2-му класі початкової школи: І семестр - до 20 хв, II семестр - до 30 хв. За цей час учням треба встигнути не лише повністю виконати роботу, а й перевірити її.

Оцінювання письмових робіт з математики

І Початковий
 1 Учень (учениця) виконує роботу частково; допускає у роботі 9 і більше помилок
 Учень (учениця) допускає у роботі 8 грубих помилок, або правильно виконує 1/3 запропонованих завдань; 7 грубих та 2 негрубих; 6 грубих та 3-4 негрубих
3 Учень (учениця) допускає у роботі 7 грубих помилок; 6 грубих та 2 негрубих; 5 грубих та 3-4 негрубих
II Середній 
4 Учень (учениця) допускає у роботі 6 грубих помилок; 5 грубих та 2 негрубих; 4 грубих та 3 - 4 негрубих
Учень (учениця) допускає у роботі 5 грубих помилок, або правильно виконує 1/2 запропонованих завдань; 4 грубих та 1-2 негрубих; 3 грубі та 3-4 негрубі помилки
6 Учень (учениця) допускає у роботі 4 грубі помилки; 3 грубі та 2-3 негрубі; 2 грубі та 4 негрубі помилки
III Достатній
 7 Учень (учениця) допускає у роботі 3 грубі помилки; 1 грубу і 3-4 негрубі помилки; 2 грубі і 2 негрубі помилки
Учень (учениця) допускає у роботі 2 грубі помилки, або правильно виконує 2/3 запропонованих завдань; 1 груба і 2 негрубі помилки
Учень (учениця) допускає у роботі 1 грубу помилку; 2 негрубі помилки
IV Високий
 10 Учень (учениця) допускає у роботі 1 негрубу помилку, або 2-3 виправлення
11 У роботі -1-2 виправлення
12 Робота в повному обсязі виконана правильно і охайно
Під час перевірки математичних знань слід розрізняти грубі і негрубі помилки.
До грубих помилок належать: 
- обчислювальні помилки в завданнях;
- помилки у визначенні порядку виконання арифметичних дій;
- неправильне розв'язання задачі (пропуск дій (дії)), неправильний добір дій (дії), зайві дії;
- незакінчене розв'язання задачі чи прикладу;
- невиконане завдання (не приступив до його виконання);
- незнання або неправильне застосування властивостей, правил, алгоритмів, існуючих залежностей, які лежать в основі завдань чи використовуються в ході їх виконання;
- невідповідність пояснювального тексту, відповіді завдання, назви величин виконаним діям та отриманим результатам;
- невідповідність виконаних вимірювань та геометричних побудов даним параметрам завдання.
Негрубими помилками є: 
- нераціональні прийоми обчислення, якщо ставилась вимога скористатися такими прийомами;
- неправильна побудова чи постановка запитань до дій (дії) під час розв'язання задачі;
- неправильне чи неграмотне з точки зору стилістики або за змістом формулювання відповіді задачі;
- неправильне списування даних (чисел, знаків) задачі з правильним її розв'язанням;
- не закінчене (не доведене) до логічного кінця перетворення;
- помилки у записах математичних термінів, символів;
- відсутність відповіді у завданні або помилки у записі відповіді.
Дві негрубі помилки вважають за одну грубу помилку.
Охайні виправлення є недоліками роботи. 

 Перевірна робота № 6  березень

Диктанти за І семестр

ЗИМОВИЙ РАНОК
Сонячний зимовий ранок. Під косим промінням сонця блищить сніг, Юра і Тарас на лижах. Хлоп’ята летять з високої гори. Потім їдуть по рівному полю. Веселі і щасливі повертаються додому. (31 слово)
ШПАК
До кімнати забіг кіт Васько. У зубах він тримав шпака. Петрик забрав у нього пташку. У неї було поранене крило. Шпак залишився жити в кімнаті Петрика. Крило швидко зажило і заросло пір’ям. Петрик випустив пташку на волю. (38 слів)
ЇЖАЧОК
У шкільному куточку живої природи є їжачок. Ми його дуже любимо. Приносимо йому молоко й м’ясо, їжачок тоді виходить із своєї схованки.
Одного разу ми випустили їжачка на подвір’я. Раптом загавкав собака Дружок. їжачок згорнувся клубочком. (37 слів)


Зима вботанічному саду
Як цікаво взимку вміському ботанічному саду! Тихо стоять укриті білою ковдрою дерева. Ось сильний міцний дуб. Поряд зним молодий саксаул. Схилився саксаул на_ плече міцного друга. Разом звірним товаришем і зима лагідніша.
                                                    /39 слів/
Ранок
Ранок видався чудовим. Оживає земля. Накожному листочку грає украплині веселий промінь. Щебетом вітають ранок пташки. Скромний пуп’янок стає чарівною квіткою і повертає своє чудове обличчя донеба. Надаху будує гніздо пара білих лелек. Усе навкруги сяє теплом і любов’ю.

                  II семестр
Весна
     Сонце весною сходить усе раніше. Його проміння щедро зі­гріває землю. Тане сніг. З горбків збігають дзвінкі струмки. Дихає тепленький вітерець.
      Уже зазеленіли степи. Прокинулися дерева. У лісі зацвіли весняні квіти. Скоро прилетять птахи. Затьохкають солов’ї, за­кує зозуля.
(38   слів)                                         Із журналу

Берізка
    Усе в лісі радіє, а берізка плаче. Під гарячим сонячним про­мінням по стовбуру тече сік. Здається, що це сльози берізки. Люди надрізують кору дерева і збирають сік у пляшки. А де­ревце без соку гине.
     Сік у берези — як кров у людини. Бережіть красуню! Не чіпайте її!
(47 слів)                                         Із журналу
  
Джерело
      У нашому місті є джерело. Б’є воно просто з-під землі. Джерельна вода чиста і прозора. А яка ж вона смачна! Щод­ня до джерельця приходять люди. Вони п’ють холодну воду і дякують. Спасибі тобі, джерельце, за смачну і корисну воду! (39 слів)

Примітка. Пояснити правопис підкресленого слова.
Ліс
           Я йду стежкою. Спостерігаю за життям лісу. У ньому мож­на побачити й почути багато цікавого. Ось із дерева на дерево стрибнула прудка білочка. У дуплі дуба — гніздо сови. Дятел вистукує дзьобом свою музику. Під кущем я побачив нору лисиці. (39 слів)

Примітка. Пояснити вживання тире у п’ятому реченні.


Калина
           На нашому подвір’ї росте великий кущ калини. Весною він зацвітає білим цвітом. Восени на ньому з’являються червоні ягоди. Калинові ягоди дуже корисні для здоров’я людини. Обов’язково вживай ці чудові дари природи. Ти завжди будеш здоровим. (35 слів)

Примітка. Пояснити правопис підкресленого слова.


Україна
       Ми живемо в чудовій європейській країні — Україні. Сто­лиця України — Київ. Це місто стоїть на річці Дніпро. Цен­тральна вулиця Києва — Хрещатик. Київ гостинно зустрічає туристів із різних країн. Ми — майбутнє України. Шануймо нашу Батьківщину! Пишаймося нею! (35 слів)

ІІримітка. Пояснити: правопис підкресленого слова; вжи­вання тире у реченнях.


/43 слів/Оцінювання диктантів і списаних текстів

*     1 бал – 9 і більше помилок;
*     2 бали – 8 помилок;
*     3 бали – 7 помилок;
*     4 бали – 6 помилок;
*     5 балів – 5 помилок;
*     6 балів – 4 помилки;
*     7 балів – 3 помилки;
*     8 балів – 2 помилки;
*     9 балів – 1 помилка;
*     10 балів – 1 негруба помилка або 2-3 виправлення;
*     11 балів – 1 виправлення;
*     12 балів – без помилок і виправлень.
*     Береться до уваги також:
        – каліграфія;
        – культура оформлення роботи.
Від оцінки за грамотність віднімається  1-2 бали за недотримання цих показників.
Перевірка графічних навичок письма
*     Спосіб перевірки – списування друкованого тексту.
*     Перевіряється:
                           у 1 класі:
    – каліграфія (форма, розмір, нахил, поєднання букв);
    – дотримання гігієнічних правил;
                           у 2-4 класах:
    – каліграфія;
    – культура оформлення роботи;
    – швидкість письма.
*     Виставляється по 2 бали за:
 – форму букв;
 – розмір;
 – нахил;
 – поєднання літер;
 – культуру оформлення роботи;
 – швидкість письма.
Норми швидкості письма:
2 клас – 16-25 знаків;
 3 клас – 26-35 знаків;
 4 клас – 36-45 знаків.


ПАМ’ЯТКА РОБОТИ НАД ПОМИЛКАМИ
2 КЛАС)


1.     Встанови, на яке правило допущена помилка.
2.     Працюй над помилкою за даним алгоритмом.

1. Пропуск, заміна букв.
 Перепиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. В дужках вкажи кількість звуків та букв в цьому слові. Поділи слово на склади, випиши голосні.
2. Перенос слова.
 Випиши слово. Поділи його на склади. Вкажи всі можливі способи переносу.
3. Буквосполучення дж, дз.
 Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на те сполучення, в якому помилка. Вкажи всі важливі способи переносу цих слів.
4. Буквосполучення йо, ьо.
 Після голосного пиши буквосполучення йо, після приголосного - ьо. Випиши слово. Придумай 4 слова на те буквосполучення, в якому є помилка.
5. Подовження приголосних звуків.
 Випиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. Придумай і запиши 4 слова з тим подовженим приголосним звуком, на який припущено помилку.
6. Букви я, ю, є, і, ь, що позначають м'якість приголосних звуків.
 Випиши слово. Придумай 5 слів з м'якими приголосними. Підкресли букви, що позначають м'якість приголосних.
7. Ненаголошені голосні [є], [и], що перевіряються наголосом.
 Випиши слово. Зміни його так, щоб ненаголошений голосний склад став наголошеним. Запиши перевірне слово. Підкресли букву ненаголошеного голосного.
8. Ненаголошені голосні [є], [и], що не перевіряються наголосом (словникові слова).
 Подивись у словник, запиши слово правильно. Усно склади з цим словом речення. Випиши 4 слова з ненаголошеними [є], [и], що не перевіряються наголосом.
9. Апостроф після б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї.
 Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом в корені слова.
10. Знаки в кінці речення (. ? !).
 Склади речення правильно. Перебудуй речення у спонукальне (питальне).
11. Велика буква.
 Випиши слово правильно. Запиши 4 слова на дане правило.
12. Написання префіксів і прийменників.
 а) Випиши слова. Виділи префікс. Утвори від цього слова споріднені слова з різними префіксами.
 б) Між словом і прийменником встав інше слово. Придумай речення з тим же прийменником.
13. Помилка на невивчене правило.
Запиши слово правильно. Правопис запам'ятай. Склади речення з цим словом.

Увага!

      Роботу над помилками потрібно виконувати систематично, після отримання перевіреного вчителем зошита. Виписувати виправлені помилки з усіх класних і домашніх робіт, починаючи від останньої виконаної тобою роботи над помилками.

Програмові вимоги для другокласників                 
                              Українська мова
                    Протягом  навчального року учень:  
                                        І семестр- слухає і розуміє текст з 1-2 прослуховувань (1-2хв);
- виділяє кількість слів у реченні (4-5), речень у тексті (до 4);
- виражає своє ставлення до прочитаного;
- складає діалог з однокласниками із 3-4 реплік без урахування етикетних слів на початку і в кінці діалогу;
- усно переказує текст обсягом 40 - 50 слів з опорою на малюнки. опорні слова і словосполучення;
- списує текст 30-50 слів із друкованого шрифту.
-пише диктант обсягом 30-50 слів.
- складає розповіді і з власного життя за початком і кінівкою;
- миттєво визначає структурні ознаки тексту: наявність заголовку, к-ть абзаців, власних назв тощо;
- миттєво читає короткі слова і словосполучення;
- розрізняє 2-3 речення, що відрізняються одним словом;
- читає і виконує інструкції на картках;
- складає (на кінець навч. року) письмове висловлювання( до 50 слів) за ілюстрацією або серією малюнків;
- вміє скласти лист, записку з урахуванням звертань і форм ввічливості;
- редагує текст;
- виконує звуковий, звуко-буквений аналіз слова;
- поширює речення за запитаннями;
- поєднує 2 простих речення в одне складне;  
     
                                                      ІІ семестр- розрізнює слова; предмети, дії, ознаки;
- розподіляє слова на дві групи за смисловими ознаками, доповнює групи своїми словами;
- добирає слова, що відповідають на певні питання;
- розрізняє синоніми і антоніми ( без вживання термінів);
- складає словосполучення типу іменник + прикметник;
- розрізняє слова за питанями частин мови;
- змінює форми слова ( однина- множина);
- добирає спільні за значенням слова;
- розрізнює прикметники ( без називання термінів);
- виділяє корінь слова, добирає спільнокореневі слова;
- знає алфавіт, його призначення, називає 4 - 5 слів за алфавітом по першій букві;
- дотримується єдиного орфографічного режиму ( норми каліграфії, положення зошиту тощо)



              Літературне читання
Протягом навчального року учень:
- називає кілька народних казок;
- знає прізвища відомих українських письменників і їх твори;
- набуває умінь читати мовчки( з ІІ семестру);
- темп читання: І семестр - 35 - 45 слів за хв, ІІ семестр - 50 - 60 слів ха хв;
- чітко вимовляє скоромовки, чистомовки;
- може пояснити слова у прямому і переносному значенні;
- знайомиться з фразеологізмами і багатозначними словами;
- користується виносками;
- розуміє, про що йдеться в тексті, що хотів сказати автор, визначає дійових осіб;
- визначає початок, основну частину і кінцівку тексту,виділяє подію, випадок, епізод, відтворює послідовність (усно, за планом, за малюнками тощо);
- розуміє вчинки героїв (позитивні і негативні), розрізняє їх за характером;
- має уявлення про спосіб зображення героя - опис  його зовнішності;
- правильно називає твір ( прізвище письменника + назва твору), має розуміння, що кожен авторський твір написаний на певну тему;
- розрізняє найпростіші жанри: лічилки, скоромовки, загадки, казки, оповідання, вірші;
- знає напам ять кілька загадок, вміє загадувати їх однокласникам;
- знає напам ять 5 - 6 віршів;
- ставе запитання до тектсу, абзацу;
- знаходе ключові слова для характеристики героїв, подій, явищ;
- має поняття про різні форми заголовку: одним словом, словосполученням  чи реченням, питальним чи розповідним реченням;
- шукає потрібну книжку, знає поняття "абонемент", принцип розташування книг в бібліотеці, називає структурні елементи книжки, орієнтується в дитячий періодиці, знаходить задані рубрики.


     Математика
Учень протягом навчального року:
- називає числа у межах 100 в прямому і зворотному порядку, від будь-якого числа до вказаного;
- розуміє утворення назв двоцифрових чисел, поняття розряд, одиниці розрядів;- усвідомлює позиційне значення цифри в записі числа;
порівнює числа у межах 100, усвідомлює їх утворення різними способами;
- знає способи і результати арифметичних дій в межах 20 з переходом через 10;
- виконує усно і письмово додавання і віднімання в межах 100, вміє перевіряти правильність дій;
- усвідомлює зміст дії множення і ділення як оберненої до множення;
- знає назви компонентів дій;
- розуміє зміст відношень "Збільшити (зменшити) в";
- знає напам ять таблиці множення і ділення в межах 5;
- має уявлення про половину, третину, чверть, п яту частину;
- читає числові вирази на одну дію;
- знає порядок виконання дій у виразах з дужками і без них;
- вміє знаходити значення буквеного виразу;
- порівнює числові вирази;
- розв язує прості і складені задачі на знаходження невідомого зменшуваного, від ємника, добутку і частки, збільшення (зменшення) числа в кілька разів, ділення на частини, на вміщення;
- має уявлення про обернену задачу;
- розв язує обернені задачі на знаходження суми і різниці;
- усвідомлює сутність складених задач;
- записує розв язання задачі виразом, арифметичними діями;
- записує повну відповідь на запитання задачі;
- складає задачі за таблицями, малюнками, схемами, прикладом, на задану дію;
- вміє поставити запитання до умови задачі;
- знає одиниці вимірювання та їх співвідношення,вміє перетворювати менші у більші;
- розпізнає геометричні фігури ( многокутник, прямокутник, квадрат, визначає їх елементи, вміє будувати їх на папері в клітинку;
- позначає фігури буквами латинського алфавіту;
- знає види кутів, будує прямий кут на папері в клітинку;
- має поняття кола і круга та їх елементів (радіус і центр);
- знаходить периметр трикутника і чотирикутника.


                                               




Перевірна робота № 5  березень
Списування
______________________________________________________________________________________________________

1.    Пригадайте правила списування.
Як списати речення з друкованого зразка
1.        Прочитай речення та повтори його.
2.        Підкресли в реченні орфограми.
3.        Пиши з пам’яті, диктуючи собі за складами позначаючи в кожному слові наголошений склад.
4.        Прочитай написане за складами, перевіряючи чи не пропустив ти літеру.
5.        Підкресли орфограми.
6.        Перевір, чи всі орфограми ти написав правильно, порівнюючи свій запис із зразком.


2.    Прочитайте текст.

Краплинка
Бігла Оленка по льоду. Падали сніжинки. Ніби плавали в повітрі.
Одна сіла на рукав. Шестикутна зірочка легка та блискуча. Ніби чарівний майстер її вирізьбив. Наблизилася Оленка до сніжинки. І побачила диво. Сніжинка стала краплиною води.
(За В. Сухомлинським)

3.      Спишіть текст.

      


 


Перевірка діалогічного мовлення - лютий



Пропонується побудувати діалог з однокласником/однокласницею на задану тему, за життєвою ситуацією, картиною, прочитаним твором, переглянутою передачею тощо.

       Зразки діалогів: 
   
                        Моя школа
- Андрійку я радий бачити тебе в нашій школі.
- Мені також дуже приємно зустрітися з тобою.
- Давай прогуляємось по шкільному подвір*ю.
- Із задоволенням. У вас дуже гарний шкільний двір.
- Так. Поглянь, пере нами квітники, кремезний дуб і пам*ятник.
- Давай підійдем ближче. Кому цей пам*ятник?
- Це пам*ятник Марко Вовчку.
- Справді, ваше шкільне подвір*я дуже гарне.


            У книжковому магазині.
- Покажіть, будь ласка, книжку "Весняночка".
- Будь ласка, візьміть.
- Дозвольте подивитись ще книжечку про Київ.
- Будь ласка, подивіться.
- Скільки вона коштує?
- Тридцять гривень.
- Чи можна розглянути ближче ще книжечку "Українські народні казки"?
- Можна.
- А ця книжечка скільки коштує?
- Двадцять гривень.
- Загорніть, будь ласка, ці дві книжечки я їх куплю.


                      На прогулянці      На прогулянці.
- Ходімо кататися на санчатах.
- З радістю. Зачекай, будь ласка, я візьму санчата.
-  Будь ласка, тільки не барись.      
- Ось і я. Куди підемо?
- На гірку. Давай допоможу.
- Дякую. Ходімо.
- Сідай. Дивись уперед. Їдемо. Ура!


              Біля театральної каси.
- Скажіть, будь ласка, яку виставу можна подивитись у вівторок?
- У вівторок відбудеться прем*єра казки "Попелюшка".
- Які артисти будуть грати у виставі?
- У виставі ви побачите відомих артистів......
- Чи є ще квитки на цю виставу?
- Так, квитки ще можна придбати.
- Я прошу два квитки.
- Будь ласка. Чекаємо вас у нашому театрі.
- Допобачення! Неодмінно прийдемо.
- Будемо раді вам.




         У бібліотеці.
- Яку книгу ти здаєш?
- Казку "Лисичка і Журавель".
- Хто її написав?
- Іван Франко.
- Чи була Лисичка приязною?
- Ні. Лисичка хитра і улеслива.
- Як повівся Журавель?.
- Чемно подякував і запросив Лисичку в гості. А згодом провчив її.
- Яку книжку ти хочеш прочитати?
- Казку "Пан Коцький"




              
         Розмова біля годівнички.
- Добрий день, горобчику.
- Добрий день, синичко - синя птичко.
- Бажаю тобі смачного обіду.
- Дякую.
- Будь ласка, дозволь приєднатись до тебе.
- Сідай на край годівнички і пригощайся.
- Дякую. З великою радістю пообідаю.




       Теми для діалогів:
Розмова по телефону.
Розмова про прочитану книгу.
Улюблений мультфільм.
У зоопарку.
У магазині іграшок.
У лісі.
Вихідний день.
Довідкове бюро ( на автовокзалі, залізничному вокзалі).
Канікули.

Орієнтовні вимоги до оцінювання діалогу

 Рівень навчальних досягнень 


 Початковий  Учень/учениця підтримує діалог, відповідаючи на запитання співрозмовника лише «так» чи «ні» 2 Учень/учениця відповідає на елементарні запитання короткими репліками, однак не ініціює розмови 3 Учень/учениця вступає в діалог з найпростішої за змістом теми, відповідає лише на окремі репліки співрозмовника/співрозмовниці, робить спроби формулювати запитання.


Середній  Учень/учениця бере участь в діалозі з нескладної за змістом теми, але робить довгі паузи, добираючи потрібні слова, окремі репліки співрозмовника/співрозмовниці залишає без відповіді 5 Учень/учениця підтримує діалог за нескладною за змістом мовленнєвою ситуацією, але іноді відхиляється від теми, не завжди вживає слова ввічливості, припускається мовних помилок. Кількість реплік діалогу менша за визначений для певного класу обсяг 6 Учень/учениця ініціює і підтримує діалог, будує в основному змістовні репліки, однак не завжди дотримується правил мовленнєвого етикету, припускається окремих мовних помилок. Кількість реплік діалогу менша за визначений для певного класу обсяг


 Достатній  Учень/учениця будує діалог, в міру швидко добирає потрібні слова, вживає формули мовленнєвого етикету, виявляє толерантність до співрозмовника/співрозмовниці, однак не висловлює власної думки, свого ставлення до предмета обговорення, припускається незначних мовних помилок. Кількість реплік діалогу відповідає визначеному для кожного класу обсягу 8 Учень/учениця складає діалог за ситуацією, що містить певну проблему, швидко добирає і правильно використовує потрібні слова, будує змістовні репліки, дотримується правил культури спілкування, однак не висловлює свого ставлення до предмета обговорення, припускається незначних мовних помилок. Кількість реплік діалогу відповідає визначеному для кожного класу обсягу 9 Учень/учениця самостійно складає діалог з проблемної теми, чітко формулює запитання, дає влучні відповіді, демонструє належну культуру спілкування, не припускається мовних помилок, робить спроби висловити власну думку з приводу предмета обговорення. Кількість реплік діалогу відповідає визначеному для кожного класу обсягу

Високий  Учень/учениця складає діалог за проблемною ситуацією, чітко формулює думки, демонструє високу культуру спілкування, висловлює власну позицію, але невпевнено. Кількість реплік діалогу відповідає визначеному для кожного класу обсягу 11 Учень/учениця ініціює і підтримує діалог з певної проблеми, впевнено висловлює й аргументує свою позицію, виявляючи повагу до думки співрозмовника/співрозмовниці, демонструє високу культуру спілкування. Кількість реплік діалогу відповідає визначеному для кожного класу обсягу 12 Учень/учениця складає змістовний діалог, демонструє вміння уважно вислухати співрозмовника/співрозмовницю, виявляє стриманість і коректність у разі незгоди з думкою 8 співрозмовника/співрозмовниці, доводить свої думки, висловлюючи переконливі аргументи, в тому числі й із власного життєвого досвіду, відстоює власну позицію. Кількість реплік діалогу перевищує визначений для кожного класу обсяг





        




Немає коментарів:

Дописати коментар