Школа педмайстерності

                 

  Творча візитка 



                             
                              Хтось обирає сіяти поле,
                              Хтось обирає шукати скарби.
                             А я обрала учительську долю . 
                             Долю найважчу на цілій землі.

 Моє педагогічне кредо:                                                            
Відкрити в кожній дитині душу творця,
Дати їй змогу пробудитися і прокинутися.
Мій педагогічний принцип:                             
 Праця – на результат,
  результат – на совість.

  Моє переконання:    
   Якщо учитель поєднує в  собі любов
 до учня, він – досконалий учитель.

 Провідна ідея моєї роботи:
  Викладання – це мистецтво,  а не  ремесло,
  в ньому  корінь  учительської справи.  

  Моя педагогічна філософія:               
     *  Розвивати, навчати, виховувати
     *  Максимум враховувати індивідуальні                                   можливості учнів
      * Будувати роботу на позитивних емоціях
              учителя і учнів
·      * Всебічно розвивати творчі здібності,
           інтелект школярів, пізнавальні інтереси.
·      * Формувати свідому активну особистість
         та громадянина

                                     Мої стилі роботи: 
·     *  Доброта + Вимогливість + Обєктивність = Позитивний результат.

·      * Привчити слухати і чути

·     *  Вчити самостійності, відповідальності, працьовитості, творчості.

·     *  Втілювати в життя гасло:
         « Не кажи не вмію, а кажи – навчуся!» 



           Методична проблема:               
«Розвиток пізнавальної активності молодшого школяра як складової реалізації їх творчого потенціалу у школі І ступеня
       “ Ми вчимо дітей творити  не для того,
        щоб усі були поетами  чи художниками,
        а для того, щоб ніхто не був рабом”
                                                   В.О.Сухомлинський

 Шляхи вирішення проблеми :
Дух творчих пошуків, широке залучення учнів до навчального процесу
* Науковість
* Емоційність
* Раціональне використання методів та прийомів
* Особистісно зорієнтоване навчання учнів

 Заповіді в роботі:

· Поважай дитину
· Розумій дитину      
· Знай дитину                 
· Люби дитину
· Вір в дитину
            
                                
        Сутнісне ядро досвіду:                                                 
           Я не просто  навчаю, що робити,
           що знати,  я навчаю  загальних способів
           вирішення будь – якого завдання

Принципи моєї педагогічної діяльності:
                          
   Олюднити середовище в якому живе дитина.


  Зерна педагогічної творчості складають такі форми роботи:                            
 Урок – не самоціль, це інструмент виховання
  і    розвитку особистості»
                                                 В.О Сухомлинський

 Урок- дискусія                 Урок- екскурсія
    Урок-звіт                             Урок- казка
     Урок - дослідження              Урок- подорож  

             «Людина стає освідченою
            завдяки власній  розумовій праці»              
                                                                  М. Рубакін


Принципи роботи:

         індивідуальний                            систематичність,                            різноманіття
             характер                                  регулярність                                          форм, методів
           усебічність                                  об’єктивність                               диференційований
                                                                                                                                підхід
            гласність                                   єдність вимог                               наступність,
                                                                                                                             доступність
          науковість                                наочність

                                Те, що я чую, я забуваю.
                                 Те, що я бачу, я пам’ятаю.
                                 Якщо я чую, бачу, обговорюю, й роблю,
                                  Я здобуваю знання і навички.
                                  Якщо я передаю знання і досвід іншим,
                                   Я стаю майстром.»



Методи і прийоми роботи:

       Робота в парах      
·     Мозковий штурм
·     Рольова гра         
·      Акваріум
·     Робота в групах  
·     Авторське крісло
  

Навчальний процес відбувається за умови
постійної активної  взаємодії всіх учнів.



Творчість - це особлива спрямованість інтелекту.
Як садівник доглядає молоді  саджанці,
Так і я допомагаю своїм учням  тягнутися
 до  світла знань, бо вірю, що вони виростуть мудрими і творчими, здатними  утверджувати
і примножувати ДОБРО!

            
 Діти, які пізнали радість напруженої,        організованої, успішної праці,
накопичують величезний запас
 оптимізму та творчої енергії
           

 Творчість – це не сума знань, а особлива  спрямованість інтелекту, особливий зв’язок
між інтелектуальним життям особистості
 і прояви її сил в активній діяльності.

           Шляхи формування творчої компетентності учнів:  

·    Вміння бачити та сформулювати проблему
·     Вміння знаходити нові рішення
·     Активізація творчих здібностей учнів
·     Реалізація творчого потенціалу учнів
·     Вміння діяти в нестандартних ситуаціях


      Діяльність вчителя направлена на  стимулювання творчості учнів, використання інтерактивних методів, проведення нестандартних уроків, організування дослідницької роботи учнів.
      Діяльність учнів полягає в тому, щоб він умів бачити проблеми, шукати шляхи їх подолання, генерувати ідеї, спланувати та організувати свою діяльність тощо.
                


 Робота з обдарованими учнями:

·      Участь  у конкурсах “Кенгуру», «Колосок»,
         «Соняшник», «Левеня», «Сокіл».
·      Участь  в екологічних акціях.

    Нагороди вчителя примножуються нагородами учнів:                        


Методична робота:
·      Керівник МК вчителів початкових класів
         з 2008 – 2012  рік
·      Член науково – методичної ради КЗ
       “ Немирівський РМК”
·       Член творчої групи вчителів початкових класів районного відділу освіти    
                          
        “Великі труднощі дають великі радощі
          найвищого людського порядку –
         радість подолання, радість відкриття,
         радість творчості”




Організація та проведення семінарів:
·      Районний семінар вчителів початкових класів  15.03.13р.
Тема:”Стимулювання інтересу учнів до навчання засобами інноваційних технологій”
Відкритий урок математики з теми: «Закріплення таблиці множення і ділення на 2 та 3»
·       Районний семінар – практикум
        методистів початкового навчання
           15.04 13. р.
Тема: «Напрямки діяльності НВК №1 м. Немирова щодо формування, збереження та зміцнення здоров’я дітей». Презентація досвіду роботи.



Правила моєї майстерності:
Ніколи не зупинятися на досягнутому

·    Вчити і вчитися самій

·    Ділитися з дітьми своїм досвідом

·    Відповідати сучасності та змінам в системі реформування освіти

·    Намагатися бути прикладом для дітей в усьому

  

А я роблю так...

 Мистецтво навчання не в умінні повідомляти,

а в умінні збуджувати, будити, оживляти.

                                                                  А.Дистерверг

       Найсприятливішим  періодом для активізації творчості, фантазії та уяви, пізнавальної спроможності є молодший шкільний вік. На момент вступу до школи дитина є носієм власного пізнавального досвіду. І основна функція школи полягає не в невілюванні, загальмовуванні досвіду дитини як несуттєвого, а навпаки, в максимальному його виявленні, використанні, збагаченні.  
        У своїй роботі я користуюся методиками, які формують творчу, мислячу особистість дитини, її самобутність і самоцінність, організовую радісне навчання дітей без примусу, розвиваю в них стійкий інтерес до знань, потребу їх самостійного пошуку. В основі такого підходу - визнання індивідуальності учня, розвиток власного неповторного субєктивного досвіду, творчих задатків, розкриття багатства індивідуального світу дитини. 
         Своєрідним епіцентром активізації навчання, позитивного ставлення школярів до процесу і результату своєї праці є інтерес. Саме він дарує радість творчості, радість пізнання, повязані з гостротою сприймання навколишнього світу, увагою, памяттю, мисленням, волею.
            Навчально-пізнавальну діяльність учнів будую в такій послідовності:
                                                                     ЦІКАВО - ЗНАЮ - ВМІЮ.
        Однак розумію, що процес пізнання - це не безперервна радість. Не все може бути цікавим у навчанні. Наслідуючи К.Д.Ушинського, вважаю за потрібне "привчити дитину робити не тільки те, що її цікавить, а й те, що не цікавить, робити заради приємності виконати свій обовязок"

      "Школа радості" В.О.Сухомлинського стала для мене прикладом, як потрібно вести по сходинках дитину, щоб вона не відчувала втоми, хотіла вчитись, творити.
      Намагаюся будувати уроки так, щоб кожен учень почувався дослідником, який самостійно здобуває знання, мав змогу зіставляти, порівнювати, шукати і знаходити істину, доводити висунуті гіпотези під час спілкування з однокласниками та з учителем.
      Щоб досягти необхідного результату, я практикую різноманітні прийоми пізнавальних мотивів:
  •     створення ситуацій пізнавальної новизни (розповідь, демонстрація малюнка, запитання);
  •     створення ситуацій емоційно-ціннісних переживань;
  •     створення ситуації зацікавленості;
  •     використання прийому «Дивуй» (наводжу дивні факти або майже неправдоподібні історії);
  •     використання під час уроку художньої та наукової літератури, живопису, мистецтва;
  •     опора на життєвий досвід учнів;
  •     навчальні дискусії;
  •     використання творчих завдань.

Систематичне використання прийомів пізнавальних мотивів суттєво впливає на якість навчання, зокрема на зростання мотивації учня до навчання, активізації пізнавальної діяльності та самостійної роботи учнів; дає можливість створити комфортне середовище на уроці завдяки демократичному стилю спілкування між учителем та учнями, який побудований на основі партнерства, поваги, розуміння та захоплення спільною діяльністю.
Використання мотивації для розвитку предметної компетенції розширює дидактичні можливості навчального процесу для учнів та вчителів і, як засвідчує досвід, має низку переваг над традиційними формами навчання та значно розширює діапазон вибору  методів, форм і прийомів проведення уроків, які активізують розумову діяльність, стимулюють їх до самостійного набуття знань.


                     
 Секрет мого успіху:

    Стремління рухатися вперед

    Завжди бути в гущавині подій і педагогічних знахідок

    Не давати спокою ні собі, ні учням

 




 Кредо творчого учителя: 

·         Я маю творчий потенціал.
·         Я хочу реалізувати його.
·         Я певна, що мені все вдасться.
·         Я схильна ризикувати.
·         Я вмію бачити проблему і можливості її розвязання.
·         Я маю критичне і гнучке мислення.
·         Я в пошуку!
·         Я виховаю творчу особистість!
·         Я пишаюсь, коли мої учні перевершують мене!
                                                            

 Публікації в газетах і журналах:
Роботу вчителя розумію як поєднання       трьох начал:  ТАЛАНТУ, МАЙСТЕРНОСТІ  І КРОПІТКОЇ ПРАЦІ
             


           

 Напрямки, етапи виховної роботи:
Взаєморозуміння
Формування учнівського колективу
Розвиток особистості
Співпраця вчитель-батьки
Толерантність
Патріотизм

Справжня суть виховної роботи полягає не у розмовах  з дитиною, не в безпосередньому впливі на дитину, а у організації життя дитини”
                                             А.С.Макаренко

  

Працюю під девізом:
     Віра в дитину,         
       Повага її особистості,
       Бажання допомогти їй
       В досягненні успіху.



       Живемо в атмосфері радості,
      добра і комфорту.
     Почуваємося успішними і щасливими

  


ВИСНОВКИ:
“ Може , маленька дитина повторює те,   що було вже зроблено, створено  іншими людьми, але якщо це діяння –плід її власних  зусиль, - вона творець,  а її розумова діяльність – ТВОРЧІСТЬ.»


              

Життя дитини повноцінне тільки тоді, коли вона живе у світі гри, казки, музики, фантазії, творчості.  Тоді вона почуває себе шукачем знань!


 життя
  

Немає коментарів:

Дописати коментар