18 жовтня середа
Портфоліо – нова форма контролю
оцінювання досягнень учнів .
м.»
Портфоліо – це колекція учнівських робіт, яка демонструє досягнення дитини за якийсь період часу. І вчитель і учень залучаються до процесу вибору зразків робіт для папки.
Папки – портфоліо – це такий метод оцінки дитини, який базується на колекції робіт учня.
Папки служать наступним цілям:
- - сприяють поєднанню навчання і оцінювання;
- - дають необхідну інформацію про розвиток дитини і різноманітність класної діяльності;
- - дають дітям змогу брати участь у процесі оцінювання їхньої власної роботи;
- - становлять основу для оцінювання якості загальних досягнень дитини за різноманітними джерелами.
У папку досягнень учня можуть входити:
колекція його робіт, що демонструють не тільки навчальні результати, але й зусилля, прикладені для їх досягнення, а також очевидний прогрес у знаннях та в уміннях учня порівняно з його попередніми результатами.
Основне завдання цієї форми врахування особистих досягнень – показати все, на що здатний школяр.
Педагогічний задум цієї форми оцінювання полягає в зміщенні акценту з того, що учень не знає і не вміє, до того, що він знає і вміє з даної теми і з даного предмета, у перенесенні педагогічного наголосу з оцінки на самооцінку. В папку досягнень можуть бути введені такі категорії і найменування продуктів навчально – пізнавальної діяльності:
1)Роботи самого учня, як класні самостійні, так і домашні:
- - прикладні проекти ( як індивідуальні, так і групові );
- - розв’язки складних цікавих задач з даної теми ( на вибір учня);
- розв’язки задач і вправ із підручника, виконаних самостійно понад навчальну програму;
- - твори, власні вірші;
- - реферати;
- - наочність з даної теми;
- - копії статей із часописів і книг, прочитаних учнем з даної теми;
- - щоденник роботи над помилками, що виконувалася в класі і вдома;
- - задачі, складені самим учнем з даної теми;
- - копії текстів і файлів з інтернетівських сайтів, комп’ютерних програм і енциклопедій, прочитаних з даної теми;
- - графічні роботи, виконані з даної теми;
- - опис експериментів і лабораторних робіт, виконаних учнем (як індивідуально, так і малою групою);
- - варіанти робіт, виконаних учнями парами чи під час взаємонавчання;
- - копії робіт учня, що стосуються даної теми;
- дипломи, заохочення, нагороди з даного предмета.
2) Замітки вчителя, однокласників, батьків.
Дані папки досягнень дають більш-менш повне уявлення про те, що може бути свідченням зусиль, досягнень і прогресу в навчанні даного учня з даної теми (розділу, предмета).
Кінцева мета цих папок — доказ прогресу в навчанні за результатами, за затраченими зусиллями, за матеріалізованими продуктами навчально –пізнавальної діяльності.
«У незвичайну папку кожен із нас,
Свої учнівські роботи вкладає,
Цікаві завдання, малюнки, вірші у ній зберігає,
Цю папку – портфоліо ми називає"
Немає коментарів:
Дописати коментар