Готуємося до здачі мовної теми
ЧИСЛІВНИК. ЗАЙМЕННИК
1 варіант
1. Числівник — це... .
а) частина мови;
б) частина слова;
в) цифра.
2. Числівники поділяються на... .
а) кількісні;
б) порядкові;
в) кількісні й порядкові.
3. Займенник — це ... .
а) частина мови;
б) частина слова;
в) службове слово.
4. Які займенники належать до III
особи?
а) я, ми;
б) ти, ви;
в) він, вона, воно, вони.
5. Займенник у реченні може
бути... .
а) тільки підметом;
б) тільки присудком;
в) підметом або другорядним членом
речення.
6. Займенники з прийменниками
пишуться ... .
а) окремо;
б) разом.
II варіант
1. Числівник — це ... .
а) частина слова;
б) частина мови;
в) цифра.
2. На яке питання відповідають
кількісні числівники?
а) скільки?
б) який?
в) коли?
3. Займенник — це.....
а) частина мови, що вказує на предмет,
але не називає його;
б) частина мови, яка називає
предмет;
в) службове слово.
4. Які займенники належать до І
особи?
а) я, ми;
б) ти, ви;
в) він, вона, воно, вони.
5. Визначити початкову форму
займенника ним.
а) він;
б) я;
в) ми.
6. Займенники змінюються за ... .
а) особами, числами і відмінками;
б) родами і особами;
в) за відмінками і числами.
РОБОТА 2
1.
Числівники означають:
|
а) дію предмета;
б) кількість предметів або їх порядок при
лічбі;
в) назву предмета.
2. Познач рядок числівників, які відповідають на
питання скільки?:
а) п’ятеро, вісім, двісті десять;
б) п’ятий, восьмий, двісті десятий;
в)
третій, тридцятий, трьохсотий.
3.
Займенник – це частина мови, яка:
а) означає назву предмета;
б) означає кількість предметів чи їх порядок
при лічбі;
в) вказує на предмети, ознаки, їх кількість,
але не називає їх.
4.
Займенники з прийменниками пишуться:
а) разом; б)
окремо; в) через дефіс.
5. Від
числівників, що відповідають на питання скільки?, утвори і запиши числівники,
що відповідають на питання який? котрий?
Зразок. Два – другий.
Один,
дев’ять, одинадцять,
шістдесят чотири, сто.
6.
Запиши речення, розкриваючи дужки. Числівники запиши словами.
6 (олівець) лежало в коробці. 14 (яблуко) лежало у вазі. 45 (кілометр)
проїхав
автомобіль.
20 (літр) води налили в бочку.
7. Постав
займенники у потрібній формі.
З (вона), під (ми), за (ти),
перед (він), переді (я), у (вони).
8.
Спиши текст. Устав потрібні за змістом займенники.
У___ є котик Мурчик.
___ дуже його люблю. У ___ м’яка біла шерсть і чорний, як вуглина, носик. ___ любить молоко, ковбаску, рибку.
РОБОТА 3
Варіант 1
.
Числівники — це слова, що означають: (підкресли)
а) назву предмета; б) ознаку предмета; в) кількість предметів, їх порядок при лічбі.
2. Числівники відповідають на питання:
а) хто?
що? ; б) скільки? який? котрий? ; в) коли? як? де?
3. Запиши числівники :11, 16, 700, 29, 50
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
4. Напиши, як особові займенники поділяються на особи:
1особа____________ 2особа_____________ 3
особа__________________________
5. Запиши вирази словами 70 +15 = , 600 - 100=
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Прочитай вірш. Підкресли особові займенники. Визнач їх особу і відмінок.
Нам гарно
й весело рости, ми
дружим — я і ти.
І скрізь,
по нашій всій землі, у
нас живуть брати.
7. Зміни числівники за
зразком: Три – третій
1______________________________ 7 _____________________________
8. Провідміняй займенники ти, вона.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Заміни займенники 1 особи на 3особу множини: ( Я) навчаюсь у 4 класі. У
(мене) 28 учнів. (Ми) всі
товаришуємо. ( Нами) пишаються
батьки.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Варіант 2
Вибери
правильну відповідь і підкресли її або познач (1—4).
1.
Займенник — це:
а) частина
мови, що вказує на предмет, але не називає його;
б) частина
мови, яка називає предмет;
в)
службове слово.
2.
Займенники з прийменниками пишуться:
а) разом;
б) через
дефіс;
в) окремо.
3. У якому
рядку записані числівники, що відповідають на питання котрий??
а)
Тридцять, сьомий, вісім;
б) третій,
чотирнадцятий, десятий;
в) сорок,
п’ять, одинадцять.
4. У якому
рядку всі числівники записані правильно?
а)
Вісімдесят, шістсот, одинацять;
б)
вісімдесять, шіссот, одинадцять;
в)
вісімдесят, шістсот, одинадцять.
5. Запиши
вираз словами, уживаючи прийменник до.
70 + 20 =
90
6.
Прочитай вірш. Підкресли особові займенники. Визнач і надпиши їх особу.
Дасть мені
матуся скибку:
—
Хлопчику, гляди!
Ти ж на
вулицю гуляти
з хлібом
не іди!
Бо упустиш
ненароком,
стопчеш
чобітьми,
в буханець
отой пахучий
душу вклали
ми.
Л.
Компанієць
7.
Займенник він зміни за питаннями і запиши.
Кого ?
Кому?
Ким?
На кому?
Варіант І
1.
Числівники
позначають:
а) особу,
предмет;
б) кількість предметів або
порядок при лічбі;
в) ознаку
предметів,
г) дію предметів.
2. Кількісні числівники позначають:
а) кількість
предметів; б)
порядок при лічбі;
в) ознаку
предметів;
г) дію предметів.
3. У якому рядку записані тільки займенники:
а) один, я, ви, вони,
земля;
б) я, ти, він, ми, його,
нами;
в) сім, над, він,
ми;
г) він, шість, тридцятий.
4. У
якому рядку слова записані без орфографічних
помилок?
а) шістнадцять, пятсот,
шість;
б) шістсот, дев’ять,
сімдесяти;
в) мільйон, десять, шести
десяти;
г) восьмидесяти, сімсот.
5. Постав займенники у
потрібній формі, визнач їх особу, число і відмінок.
Пролетів над ( ви)
__________________________________________________
прийшов з ( він)
___________________________________________________
попрохав у ( я)
____________________________________________________
6. Запиши
приклади
словами:
65 – 30 = 35
_______________________________________________________
__________________________________________________________________
7.
Підкресли порядкові числівники. У добі двадцять чотири години.
Він був третім у списку.
Першими на Україну
прилітають граки.
8.
Перепиши текст, замінивши займенники І особи займенниками ІІ особи.
Визнач
відмінок
займенників.
Я ходив по весняному лісі.
Настрій у мене був піднесений.
Я радів весні.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Варіант
ІІ
1.
Займенннки вказують
на:
а) предмет, ознаку або
кількість предметів, але не називають їх;
б) порядок при
лічбі; в) дію
предметів; г) назву предметів.
2. Порядкові числівники позначають:
а) кількість
предметів; б) порядок при лічбі;
в) ознаку
предметів; г) дію
предметів.
3. У якому рядку записані тільки займенники:
а) перший, ти , ми ,
нею;
б) його, тебе, багато,
річ;
в) ми, нам, перед,
вони;
г) ми, нами, тобою,
вам.
4. У
якому рядку слова записані без орфографічних
помилок?
а) п’ятсоть, шість, трох
;
б) мільярд, шісдесят,
сьомий;
в) шістнадцять, п’ять,
вісімдесяти; г) сімсот, шестидесяти.
5. Постав займенники у
потрібній формі, визнач їх особу, число і
відмінок.
Розмовляв з ( вона) ___________________________________________________
пролітав над ( ми)
____________________________________________________
спитав у ( я)
_________________________________________________________
6. Запиши
приклади словами:
78 – 30 = 48
_______________________________________________________
__________________________________________________________________
7.
Підкресли кількісні числівники. У добі двадцять чотири
години.
У нього сім п’ятниць на
тиждень. Першими на Україну прилітають граки.
8.
Перепиши текст, замінивши займенники І особи займенниками ІІІ особи.
Визнач
відмінок
займенників.
Я ходив по весняному лісі.
Настрій у мене був піднесений.
Я радів весні.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
РОБОТА 5
1 варіант
1. Займенник —
це:
а) частина мови, що
вказує на предмет, але не називає його;
б) частина мови, яка
називає предмет;
в) службове
слово.
2. У якому рядку
записані тільки займенники?
а) Один, я, ви, вона,
дерево;
б) я, ти, вона, воно,
ми, ви, вони;
в) він, птах, шість,
п’ятий.
3. Займенники з
прийменниками пишуться:
а) окремо;
б) разом;
в) разом або
окремо.
4. До 1-ї особи
належать займенники:
а) ти, ви, вас;
б) я, ми, мене,
нас;
в) він, вона, воно,
вони.
5. Утворіть і запишіть
словосполучення словами: 9 (зошит), о 16 (година), 5 (брат), 18 (сестра).
6. Запишіть приклади
словами, вживаючи прийменники від, до.
90 – 37 = 53 65 + 96 =
161
7. Випишіть
займенники. Визначте їх особу і число.
Про що співаєм ти і я?
Про маму і про мир.
8. Поставте займенники
у потрібному відмінку, запишіть словосполучення.
Усміхнувся до (вона),
згадав про (він), радію за (вона).
2 варіант
1. Що таке
числівник?
а) Частина мови;
б) частина
слова;
в) цифра.
2. Особові займенники
відповідають на ті самі питання, що й:
а) дієслово;
б) іменник;
в) прикметник.
3. До 2-ї особи
належать займенники:
а) ти, ви, вас;
б) я, ми, мене,
нас;
в) він, вона, воно,
вони.
4. Числівник 16
пишеться правильно так:
а) шіснадцять;
б) шіснадцят;
в) шістнадцять.
5. Утворіть і запишіть
словосполучення словами: 9 (парта), о 14 (година), 5 (вікно), 11 (зошит).
6. Запишіть приклади
словами, вживаючи прийменники від, до.
90 – 56 = 34 68 + 12 =
80
7. Випишіть
займенники. Визначте їх особу і число.
Хліб ми їмо з вами
кожного дня. А як роблять хліб, ви, мабуть, не знаєте?
8. Поставте займенники
в потрібному відмінку, запишіть словосполучення.
Дивитися на (ми),
приходити до (ти), розсердився на (ви).
Оцінювання
Немає коментарів:
Дописати коментар